Ortodonta i dentystyka
Just another WordPress site

Publiczne raportowanie, konsumeryzm i wzmocnienie pacjenta

Posted in Uncategorized  by admin
July 1st, 2018

Kilka sił w Stanach Zjednoczonych – w tym ustawa o przystępnej cenie (ACA) z 2010 r. – promuje większą publiczną sprawozdawczość dotyczącą wyników opieki zdrowotnej. Według wielu kont ta sprawozdawczość jest w dużej mierze ignorowana przez konsumentów (patrz wykres) 1, być może dlatego, że trudno jest znaleźć lub trudno zrozumieć tę informację. Proponujemy kolejne potencjalne wyjaśnienie – mianowicie, że publiczna uwaga nie jest skierowana na informacje, które większość pacjentów ceni. Bieżące raporty publiczne zazwyczaj porównują świadczeniodawców opieki zdrowotnej pod względem jakości lub kosztów, aby pomóc konsumentom zdecydować, gdzie i od kogo szukać pomocy. Na przykład pacjenci w Nowym Jorku i Pensylwanii mogą przeglądać wyniki operacji kardiochirurgicznych dla konkretnych chirurgów i szpitali. Taka sprawozdawczość zakłada, że pacjenci już zdecydowali się na zabieg kardiochirurgiczny i używają tych informacji, aby wybrać najlepszego dostawcę. Niestety, te informacje niewiele pomagają pacjentom zdecydować, czy chcą lub potrzebują operacji chirurgicznej.
Bieżące publiczne raporty również zakładają, że pacjenci mogą dokładnie interpretować metryki jakości. Na przykład, jaka jest różnica między szpitalem a odsetkiem powikłań wynoszącym 1%, a drugą z odsetkiem 2%. Jedna perspektywa jest taka, że pierwszy obiekt jest dwa razy lepszy od drugiego. Alternatywnym poglądem jest to, że bezwzględne ryzyko komplikacji jest tak niskie w obu instytucjach, że wybór między nimi powinien opierać się na innych czynnikach, takich jak wygoda, koszt i reputacja.
Pacjenci mogą preferować tę ostatnią interpretację częściej niż to sobie wyobrażamy. Nawet niektórzy pacjenci z wykształceniem poza szkołą średnią mają trudności ze zrozumieniem podstawowych statystyk2, więc nie jest zaskakujące, że wielu z nich postrzega raporty publiczne jako niepomocne. Zamiast wybierać między dostawcami określonej procedury, być może pacjenci szukają odpowiedzi na bardziej fundamentalne i osobiste pytanie: Czy proponowane leczenie lub procedura są najlepszą opcją, biorąc pod uwagę mój stan, mój stan finansowy i moją sytuację społeczną lub rodzinną.
Przedstawianie i wyjaśnianie tych informacji pacjentom – jako pierwszy krok w tym, co nazywa się wspólnym podejmowaniem decyzji – wiąże się ze zmniejszeniem wykorzystania opieki zdrowotnej. Ten nowy rodzaj praktyki klinicznej wymaga jednak znacznych inwestycji w szkolenia dla dostawców, systemy informatyczne i przeprojektowywanie procesów.2 Większość klinicystów nie ma ani czasu, ani zachęt finansowych do dokonywania takich inwestycji, szczególnie w środowisku, w którym obowiązują opłaty za usługę. Ponieważ lekarze są zmotywowani do zapewnienia większej opieki i pacjenci, którym brakuje informacji, aby zakwestionować taką opiekę, istnieje kilka naturalnych hamulców dotyczących korzystania z opieki medycznej. Skupiając pacjentów na wyborze dostawców konkretnych usług, bieżące publiczne raportowanie niewiele robi, aby utrzymać przysłowiowy koń medycznego wykorzystania w stodole. Rzeczywiście zapewnia ścieżkę prowadzącą do ucieczki.
Ta sytuacja może się zmieniać. Tempo wzrostu rzeczywistych krajowych wydatków na opiekę zdrowotną spadło do 0,9% w latach 2010-2012. Niektóre z tych spowolnień można przypisać recesji, ale przeprojektowanie ubezpieczenia prywatnego jest również ważnym czynnikiem. Między 2006 a 2012 r. Rozpowszechnienie planów zdrowotnych podlegających odliczeniu wzrosło o 24%, narażając jedną trzecią prywatnie ubezpieczonych pracowników na odliczenia co najmniej 1000 USD
[podobne: dentysta płock, magnesy ferrytowe, chirurgiczne usuwanie ósemek ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: chirurgiczne usuwanie ósemek dentysta płock magnesy ferrytowe